Обраћам се овим путем, јер због ширења корона вируса не можемо да се дружимо уобичајено, у нашем школском простору.

Привремено обустављање наставе у школама не значи и обустављање учења. Сталном комуникацијом између учитеља, наставника, ученика и родитеља, уз заједничко ангажовање, желимо да одржимо континуитет у образовању наше деце.

Драги ученици,

Наставници и учитељи наше школе су већ обезбедили услове да комуницирате са њима и учите у виртуелној учионици. То ће бити прилика да користите мобилни телефон и таблет на часу, а да вас због тога нико не опомиње. Приликом избора садржаја и активности наставници ће водити рачуна да не будете преоптерећени, да наставите са учењем и на креативан начин проведете време које морате да проводите у затвореном.

Волели бисмо да редовно ”посећујете учионице”, а од родитеља очекујемо да вас у томе подрже и активно учествују у учењу са вама.

  Подсећам вас да можете да пратите и садржаје који се емитују на трећем каналу РТВ Србије од 17.03.2020. год. шест дана у недељи по одређеном распореду и да о њима можете да дискутујете са својим наставницима.

Понешто о мотивацији

Мотивација представља снагу и енергију коју је потребно да свакодневно улажемо како бисмо реализовали своје циљеве. Она може бити спољашња – награда, казна, похвала, критика, за њу су задужени родитељи и наставници и унутрашња – која је једина права, која нас покреће и коју имамо онда када радимо ствари које волимо, које су нама лично важне, када знамо зашто нешто радимо и зашто нам је то важно. Унутрашња мотивација зависи једино од нас самих.

Највише смо мотивисани за активности које се подударају са нашим жељама и интересовањима, али понекад морамо да обављамо и оне задатке који нас у том тренутку не чине баш срећним.

Сигурна сам да у овим сунчаним данима нисте срећни што не можете да изађете напоље и да се дружите. Зато понуду коју имате у виду часова на РТС-у и у учионицама које су осмислили ваши наставници посматрајте као могућност за креативно провођење времена и дружење.

Време изолације ће брзо проћи, мораћете да се вратите у учионице и успешно приведете школску годину крају. Поставите себи циљ да успех буде најбољи могући, а дневне активности које вам се сада нуде посматрајте као помоћ на путу ка том циљу.

Комуницирајте са својим друговима, истовремено посматрајте исте садржаје, а онда размењујте мишљења.

Искористите ово време да прочитате књигу коју до сада нисте или урадите нешто што вас радује, а нисте ”због школе и учења” имали времена за то. Поделите и то искуство са својим друговима.

Ваши наставници ће путем наставе на даљину представити наставне садржаје на креативан и занимљив начин, неће вас оптеретити и трудиће се да у вама пробуде жељу да и сутра ”уђете у учионицу”.

Поштовани родитељи,

Ви сте најважнији учитељи својој деци. Важан је ваш став према учењу јер деца уче по моделу. Ви најбоље познајете своје дете, његове јаке стране, таленте, мане и слабости зато им је у овом тренутку битна ваша подршка како би били што више мотиовисани и лакше савладали градиво у измењеним условима.

Помозите свом детету да пажљиво постави приоритете и похвалите га за сваки труд и напредак.

Будите “дигитални ментори “ у учењу и нека оно буде заједничка активност. Претходно се упознајте са понуђеним садржајима, учествујте у активностима, подстичите децу на рад. Усмеравајте њихову пажњу разговарајте са њима, постављајте питања у вези са оним што су учили, дискутујте, пружите детету прилику да примени научено. Ако је потребно, обратите се наставницима. Они су спреми на сарадњу.

Мотивишите их да им праћење наставе путем РТС-а или учествовање у ономе што нуде наставници путем дигиталне учионице постане дневна рутина, као што је одлазак у школу.

Објасните детету шта се тачно очекује од њега што се тиче учења. Објасните детету зашто је то важно за њега и зашто је учење и у овој ситуацији на овај начин неопходно. Деца, као и одрасли људи , боље и радије раде када у томе виде смисао.

Кључ сваког напретка – мотивишите себе!

Самомотивација је кључна за континуирани напредак током живота. Она представља способност особе да мотивише саму себе, да нађе разлог и неопходну снагу да уради нешто без потребе да на њу утиче друга особа или ситуација. То је пажљив, упоран и истрајан рад.

У жељи да ће вам ових пар савета бити од користи желимо да ово време изолације брзо прође и да се поново сретнемо у школи.

Педагог школе

Бранкица Кљајевић