Поштовани родитељи,
Све активности школе у школској 2020/2021.години због измењених услова услед епидемије Covid -19 одвијају се тако што:
- Комуникација између Школе и родитеља и других установа и институција обавља се преко званичног е-маил Школе: os.ppnjegos@mts.rs
- Настава се одвија према плану у измењеним условима
- Комуникација са учитељима и одељенским старешинама врши се путем формираних вибер група и електронске поште према датом распореду
ОШ “Петар Петровић Његош”, Београд
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ЗА ОРГАНИЗАЦИЈУ И РЕАЛИЗАЦИЈУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА ПО ПОСЕБНОМ ПРОГРАМУ ЗА РАД У УСЛОВИМА ПАНДЕМИЈЕ ВИРУСА Covid-19
За период 01-31.10.2020. године
1. Модел организације наставе који се примењује у првом циклусу (1. до 4. разред)
Настава се остварује са две паралелне групе током дана (група А и група Б) – сва одељења првог циклуса – 9 одељења (4 одељења целодневне наставе и 5 одељења класичне наставе)
Упрвом и другом разреду је организована целодневна настава, па се она остварује са две паралелене групе истовремено и то часови наставе и остале активности у оквиру целодневне наставе, уз организовано дежурство до 15:00 часова
2. Модел организације наставе који се примењује у другом циклусу (5. до 8. разред)
Настава се остварује са смењивањем група током седмице (група А и група Б) – сва одељења другог циклуса – 8 одељења
3. Назив платформе која ће се користити као допунска подршка ученицима у учењу (опционо за школе):
Први циклус: Google classroom, други циклус Google classroom и Viber.
Приликом припремања за непосредну наставу у школи, наставници израђују наставне материјале за часове у дигиталном облику који се користите за учење на даљину путем Google classroom које се организује за ученике који у то време по распореду нису у школи и Viber групе за додатну подршку. Данима када ученици немају непосредан образовно –васпитни рад у школи наставу прате путем часова на РТС-у.
За ученике чији су се родитељи определили за наставу од куће, уз праћење часова на РТС-у, припремљени су и материјали за наставу од куће који су доступни на Google classroom и Viber.
4. Распоред часова по данима за сваки разред са временском организацијом (сатница).
Преподневна смена – целодневна настава – први и други разред – укупно 4 одељења
Група А и група Б истовремено – раде две учитељице у различитим учионицама.
- час 08:00 – 09:30
- час 08:35 – 09:05
Велики одмор, чишћење и проветравање учионица – 15 минута.
- час 09:20 – 09:50
- час 09:55 – 10:25
Одмор и проветравање учионица 10 минута.
10:35-13:00 остале активнсоти у оквиру целодневне наставе – самостални рад и активности у слободном времену. У овом периоду је организован и ручак за ученике.
Преподневна смена – разредна настава – трећи и четврти разред – укупно 5 одељења
Наставља се смењивање група започето од 1.09.2020. године.:
Група Б
1. час 08:00 – 09:30
2. час 08:35 – 09:05
Велики одмор, чишћење и проветравање учионица – 15 минута.
3. час 09:20 – 9:50
4. час 09:55-10:25
Одмор и проветравање учионица 20 минута.
Група А
- час 10.45-11:15
- час 11:20-11:50
Велики одмор, чишћење и проветравање учионица – 15 минута.
- час 12:05-12:35
Следеће недеље:
Група А
1. час 08:00- 09:30
2. час 08:35 -09:05
Велики одмор, чишћење и проветравање учионица – 15 минута.
3. час 09:20 – 09:50
4. час 09:55-10:25
Одмор и проветравање учионица 20 минута.
Група Б
1. час 10.45-11:15
2. час 11:20-11:50
Велики одмор, чишћење и проветравање учионица – 15 минута.
3. час 12:05-12:35
Поподневна смена – предметна настава 8 одељења од петог до осмог разреда
Временска организација образовно-васпитног рада – сатница
- час 13.00-13:30
- час 13:35-14:05
Велики одмор, чишћење и проветравање учионица – 15 минута
- час 14:20-14:50
- час 14:55-15:25
Одмор и проветравање учионица 10 минута
- час 15:35-16:05
- час 16:10-16:40
Распоред образовно- васпитног рада по данима наставља се према усвојеном Распореду часова смењивањем група А и Б и реализацијом садржаја по интегрисаном моделу који се примењује у првом циклусу и смењивањем група А и Б у учењу у школи и учењу на даљину, за ученике другог циклуса, а у складу са започетом динамиком, водећи рачуна да обе групе имају приближно исти број наставних дана у школи, односно у учењу на даљину.
У школи се реализује пројекат Обогаћен једносменски рад и обухватиће ученике од 4. до 8. разреда. Ученици учествују у планираним активностима према договореном распореду, хетерогене групе ће се формирати а у складу са Стручним упутством за организацију и реализацију образовно-васпитног рада и препорукама Кризног штаба за сузбијање заразне болести COVID 19.
Слободне активности се организују , где је то могуће за мањи број ученика, а где није садржаји ће ученицима бити доступни он-лаин.
Допунска настава ће бити организована за ученике у групама како иначе долазе на наставу.
У првој недељи октобра биће организоване активнсоти поводом Дечје недеље.
Све активнсоти ће се организовати уз поштовање превентивних мера.
Током октобра ће се у школи бити организовани ликовни и литерарни конкурси везани за име и дело Петра Петровића Његоша, а поводом предстојећег Дана школе у новемберу.
5. Начин праћења и вредновања постигнућа ученика:
Праћење и вредновање напредовања, ангажовања и постигнућа ученика обављаће се у току непосредног образовно-васпитног рада усменим путем као и путем писмених провера према утврђеном распореду, уз уважавање актуелних околности у којима се ове провере оствараују у обиму прилагођеном трајању часа од 30 минута а у складу са прописима којима се уређује оцењивање ученика у основном образовању и васпитању.
Распоред писмених задатака и контролних вежби је усвојен и истакнут у холу школе и на сајту школе.
Сумативно оцењивање спроводиће се искључиво непосредно у школи и за ученике који наставу прате на даљину.
6. Додатни начини пружања подршке ученицима у складу са специфичним потребама и у односу на породични контекст:
Ученицима којима је потребна додатна подршка пружиће се помоћ у виду индивидуализованог приступа кроз непосредни рад у школи или на даљину (Google classroom и Viber ) као и на часовима допунске наставе.
За ученике за које утврђено да је потребна додатна подршка, Тим за инклузивно образовање ће у сарадњи са одељенским старешинама предложити директору формирање Тима за пружање додатне подршке, а на основу педгошког профила.
7. Додатни ресурси ван школе који се користе (волонтери, спољна подршка…):
Сарађује се са специјалним педагогом, у смислу пружања додатне подршке једном ученику петог разреда, и личним пратиоцем за ученицу шестог разреда
8. Укупан број ученика у школи који су се изјаснили да неће похађати наставу у школи према утврђеном моделу: (уписати посебно за сваки разред):
Разред | Број ученика који не похађају наставу у школи |
Први | 0 |
Други | 2 |
Трећи | 2 |
Четврти | 1 |
Пети | 1 |
Шести | 3 |
Седми | 3 |
Осми | 1 |
9. Ако школа има групе продуженог боравка описати начин организације на дневном и недељном нивоу:
9.1. Укупан број група продуженог боравка: 3 (Финансира Град Београд – 3 и 4. разред.
9.2. Укупан број ученика уписаних у продужени боравак: 45
9.3. Укупан број ученика који су се изјаснили за похађање продуженог боравка: 45
Ученици су обухваћени продуженим боравком у хомогеним групама и то две групе у трећем и једна група у четвртом разреду.
Активности у боравку се одвијају сваког дана почев од 10.25 часова за групу која је тог дана у школи од 8.00, односно од 12.35 за ученике који су на часовима од 10.45. и траје до 16.30 часова.
За ученике у целодневној настави организовано је дежурство до 15.00 часова.
10. Начин праћења остваривања оперативног плана активности (концизан опис):
Праћење броја ученика укључених у непосредан образовано-васпитнир рад у школи и ученика који раде од куће кроз недељне извештаје. Праћење реализације наставе увидом у Е дневник. Увид у оперативне планове како и припреме ради утврђивања да ли је поштована препорука да се настава усмери на избор садржаја и метода учења. Посете часовима непосредног образовно-васпитног рада.
План ће се усклађивати и допуњавати у складу са епидемиолошком ситуацијом.